Kennis-maken of inschrijven

In onze leefwereld

Wij laten graag wat meer zien van enkele thema’s, projecten of activiteiten van OBS Koningin Emma.

We zoeken de samenwerking op
We zoeken de samenwerking op
We zoeken de samenwerking op met culturele instanties, om ons onderwijs zo rijk mogelijk te maken. Zo hebben we een intensieve samenwerking met de bibliotheek, op het gebied van leskisten, het lenen van boeken, maar ook het geven van lessen mediawijsheid. Daarnaast werken we samen met een muziekdocent die bij ons muzieklessen verzorgt onder schooltijd, maar ook na schooltijd de mogelijkheid biedt voor het volgen van muzieklessen. De komende jaren willen we verkennen welke mogelijkheden hier nog meer zijn, om ons culturele aanbod zo breed mogelijk te maken. Bekijk meer Uitgelicht-items
11 december
Lees verder
Er is veel te ontdekken dankzij de rijke leeromgeving
Er is veel te ontdekken dankzij de rijke leeromgeving
We hebben een leeromgeving gecreëerd waar kinderen hun talenten optimaal kunnen ontplooien. Een rijke leeromgeving stimuleert nieuwsgierigheid, creativiteit en het vermogen om problemen op te lossen. Door het aanbieden van diverse materialen, activiteiten en uitdagingen, kunnen kinderen op hun eigen manier ontdekken en leren. We bieden een grote verscheidenheid aan materialen aan, zoals boeken, computers, bouwmaterialen en natuurlijke materialen. Zo kunnen kinderen op een speelse manier leren en ontdekken. Onze opdrachten zijn afgestemd op verschillende niveaus, zodat elk kind uitgedaagd wordt. Door samen te werken aan projecten leren kinderen om problemen op te lossen, hun ideeën uit te wisselen en respect te hebben voor elkaar. We vinden het belangrijk dat kinderen nieuwsgierig blijven en de wereld om zich heen willen begrijpen. Daarom stimuleren we ze om vragen te stellen en zelf op onderzoek uit te gaan. Bekijk meer Uitgelicht-items
11 december
Lees verder
Eigenaarschap
Eigenaarschap
Eigenaarschap betekent dat kinderen actief betrokken zijn bij hun eigen leerproces. In plaats van alleen te luisteren naar de juf of meester, mogen ze meedenken, vragen stellen en zelf keuzes maken. Door zelf bepaalde keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen, groeit je zelfvertrouwen. Kinderen leren dat ze zelf dingen kunnen bereiken. Welke doelen wil je bereiken? Hoe kan je daarbij doelgericht handelen? Concentratie, doorzettingsvermogen en je richten op het uitvoeren van een taak zijn daarbij belangrijk. Samenwerken aan projecten zorgt ervoor dat je rekening leert houden met anderen en conflicten samen op de juiste manier kan oplossen. Kinderen zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen en keuzes die ze maken. Daarmee zijn ze eigenaar van hun eigen (leer)proces. Bekijk meer Uitgelicht-items
11 december
Lees verder
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren